Aktuella vädervarningar i Västernorrlands länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Energi- och klimatstrategi för Västernorrland 2020-2030

Här finner du Energi- och klimatstrategi för Västernorrland 2020-2030, det gällande styrdokumentet för länets energi- och klimatarbete. Länsstyrelsen Västernorrland har under 2018 och 2019 tagit fram strategin tillsammans med länets olika aktörer. I arbetet har Region Västernorrland, kommunerna, näringslivet och intresseorganisationer varit involverade. Energi- och klimatstrategin är en områdesstrategi under den regionala utvecklingsstrategin som tas fram av Region Västernorrland. I strategin finner du utmaningar och möjligheter inom områden där Västernorrland bör fokusera sina ansträngningar i omställningen till ett klimatsmart samhälle.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Strategi

Ämnen:

• Energi
  • Klimat

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Carin Jämtin

Nybrogatan 15 och Pumpbacksgatan 19