Pressrum

Här hittar du pressfoton, kontakt till länsledningen via ledningssekreteraren och våra kommunikatörer samt vår logotyp.

Länsledning

Landshövding Carin Jämtin

Länsråd Daniel Gustafsson

Fotograf: Marie Zetterlund

Kontakta länsledningen via ledningssekreteraren

Vill du komma i kontakt med länsledningen? Hör av dig till ledningssekreterare Jane Sevä Nordvold via telefon: 0611-34 93 50 eller e-post: lansledning.vasternorrland@lansstyrelsen.se

Länsstyrelsens logotyp finns som centrerad och vänsterställd i färg, svart och vitt. Logotyperna finns i tre format: eps, jpg och gif.

Logotypen får inte ligga på en annan bild eller illustration. Placera inte andra logotyper eller element för nära vår logotyp. Ändra inte logotypens proportioner.

Har ni frågor, kontakta länsstyrelsens kommunikatörer via e-post: info.vasternorrland@lansstyrelsen.se.

De olika formaten

• Eps-format är till för trycksaksproduktion. Filen går endast att öppna i program som Indesign, Illustrator och Photoshop, men kan infogas som bild i Officepaketet. Eps-filerna har genomskinlig bakgrund.
  • Jpg-format kan användas i bland annat Officepaketet. Jpg-filerna har vit bakgrund.
  • Gif-format används för webben och i Officepaketet. Gif-filerna har genomskinlig bakgrund.

Bra att veta: Eps-filerna har en tendens att döpa om sig till .ps när du sparar ned. Det beror på en bugg i webbläsaren Internet Explorer. Gå in i utforskaren och döp om den hämtade filen till .eps.

Länsstyrelsen Västernorrlands kommunikatörer

Telefon växel 0611-34 90 00