Anmäl intresse för att förvärva lantbruksfastighet i Västerbotten

Här kan du anmäla intresse för jordförvärv. En bekräftelse kommer skickas till din e-post.

För att anmäla intresse ska du:

• Vara bosatt eller har tänkt att bosätta dig inom ett glesbygdområde utpekat i Jordförvärvsförordningen. Du måste kunna påvisa din bosättning.
  • Ha ett behov av stärkt sysselsättning inom de ariella näringarna. Förvärvet ska ge en direkt effekt på din inkomstbringande sysselsättning (inte hobbyverksamhet). Egendomen ska ha, för dig betydelsefull en areal eller skog, eller andra förutsättningar som har betydelse för din sysselsättning.

Uppgifterna du hänvisar till baseras på rådande förhållanden. Framtida ändrade förhållanden beaktas om de bedöms vara säkra och är nära förestående inom ett år.

Ange traktnamn och diarienummer.

Beskriv utförligt varför du vill ta förvärva fastigheten

Ange kommun
Ange namn och kontaktuppgifter

Ange din e-post (hit skickas bekräftelse på din intresseanmälan)

Ange nuvarande sysselsättning
I vilken sysselsättningsgrad kommer du arbeta med fastighetens jordbruk/skogsbruk eller motsvarande

Ange sysselsättninggrad
Om du äger mark idag
Ange uppgifter om ditt nuvarande markinnehav.

Ange mark och kommun

Helene Hellmark Knutsson