Remisser och yttranden

Varje år kommer det in en stor mängd remisser till Länsstyrelsen. Det innebär att vi får möjlighet att lämna synpunkter på förslag från olika departement, statliga verk med flera.

Länsstyrelsen skickar även egna förslag till beslut på remiss till berörda intressenter i länet, som kommuner, myndigheter och organisationer. Yttranden ligger publicerade på denna sida i en månad. Remisser ligger kvar i en månad eller tills svarstiden löper ut.

Om du vill ta del av äldre remisser eller yttranden är du välkommen att höra av dig till oss på varmland@lansstyrelsen.se.

Våra remissyttranden

Det finns inga publicerade remissyttranden för år 2023 ännu.

Filer tillgängliga för nedladdning
Ikon som illustrerar filtyp Filnamn Filstorlek Datum fil laddades upp

Våra remisser

Om remissförfarande

Innan regeringen tar ställning till ett förslag skickas det på remiss till berörda myndigheter, organisationer, kommuner och andra intressenter. Regeringen vill veta vad de som berörs tycker och vilket stöd som förslaget har. Även allmänheten har rätt att lämna synpunkter.

Om remisser (regeringen.se) Länk till annan webbplats.

Länsstyrelsen Värmland

Våxnäsgatan 5, Karlstad