Risk för gräsbrand i Värmlands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Välkommen till Värmlands miljö- och klimatdag!

Onsdagen den 26 april 2023 arrangeras Värmlands miljö- och klimatdag på Karlstad Congress Culture Centre.

Konferensen arrangeras av Länsstyrelsen Värmland och är ett forum för erfarenhetsbyte och inspiration kring länets gemensamma arbete med miljömål och klimatanpassning.

Programmet tar avstamp i genomförandet av det regionala åtgärdsprogrammet för miljömålen och de miljööverenskommelser som länets kommuner samt Region Värmland undertecknat. Ämnen som tas upp är bland annat grönplanering, Hagainitiativet, bygga i trä, pollinering och skogens framtida roll.

Under konferensen kommer även Karlstads kommuns elevborgarråd för klimatet att göra en ceremoniell överlämning av miljö- och klimatförslag som tagits fram av elever på Karlstads förskolor och grundskolor. Förslagen lämnas över till Linda Larsson, kommunstyrelsens ordförande i Karlstad.

Obs! Den ceremoniella överlämningen sker med start klockan 14.30 i direkt anslutning till en paus i programmet.

Media hälsas välkomna!

Programmet startar kl. 09.00 och avslutas kl. 15.45
Plats: Karlstad CCC
Anmälan: Meddela gärna om ni kommer till: emma.bjorkman@lansstyrelsen.se

Program, Värmlands miljö- och klimatdag, 26 april Länk till annan webbplats.

Georg Andrén

Våxnäsgatan 5