Skicka ditt ärende

Länsstyrelsen Värmland har digital ärendehantering. Därför ser vi helst att ärenden kommer in i digital form via e-post och webbformulär.

Mycket finns att vinna. Digital ärendehantering kommer att förenkla ärendehanteringen och göra den säkrare och effektivare samtidigt som vi förenklar för den som vill hämta ut en allmän handling.

Naturligtvis kommer vi även i fortsättningen att ta emot handlingar och ärenden på papper.

Så här skickar du ärenden till oss digitalt:

Skicka ditt ärende till

varmland@lansstyrelsen.se

Om du ska komplettera eller yttra dig

Komplettering eller yttrande i ärende

Använd ärendets diarienummer i kommunikationen med oss.
Om diarienummer saknas, skriv vad ärendet gäller i ämnesraden.

Handlingar större än 15 Mb

För att kunna skicka stora handlingar till Länsstyrelsen (över 15 Mb) så behöver du en tjänst som heter Filskick. Skicka en e-post till varmland@lansstyrelsen.se och be om Filskick så ordnar vi det.

Så här kan du också kontakta oss

Kontakta oss
Här finns kontaktuppgifter om du vill besöka oss, skicka e-post, ringa, eller skicka brev/ärenden. Som myndighet ska vi vara tillgängliga och hålla en hög servicegrad.

Georg Andrén

Våxnäsgatan 5