Aktuella vädervarningar i Uppsala länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

TESS

Tiken Ronja 6 år

Projektet strävar efter att underlätta personliga kontakter som går bortom etniska gränser, för ömsesidigt utbyte. Vi erbjuder nyanlända en möjlighet att träna svenska språket och lära känna svenska samhället kort tid efter ankomsten i kommunen, antingen innan SFI eller samtidigt med uppstart. Projektet lägger särskilt fokus på arbete och studier, för att korta tiden till självförsörjning.

Projektets övergripande mål är att undersöka hur mindre kommuner och civilsamhället tillsammans kan skapa flera tidiga aktiviteter som påskyndar etablering. Vilka aktiviteter och insatser fungerar bäst?

Kontakta eller besök oss om du vill veta mer, vi finns på Arbetsmarknadsenheten i Bålsta.

Hevi Aziz
E-post: hevi.aziz@habo.se
Telefon: 0171-525 86
Webb: Stöd på arbetsmarknaden – Håbo (habo.se) Länk till annan webbplats.

Stefan Attefall

Bäverns gränd 17