Aktuella vädervarningar i Uppsala länJust nu är det flera vädervarningar i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Regional plan för infrastruktur för förnybara drivmedel och elfordon

Det är viktigt att det finns publika tankställen för förnybara drivmedel och laddplatser för laddbara fordon. Länsstyrelsen har tillsammans med Region Uppsala gett ett gemensamt uppdrag till BioDriv Öst att ta fram en regional plan för denna infrastruktur. Rapporten beskriver nuläget och tänkbara scenarier för behovet av drivmedel, ger förslag på en drivmedelsstrategi och var i länet det är lämpligt att komplettera med nya mackar för förnybara drivmedel samt var det behövs laddinfrastruktur. I Uppsala län står transporter för den enskilt största delen av klimatpåverkan och utgör därför en självklar utgångspunkt för klimatarbetet på regional nivå.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Energi
  • Klimat

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Stefan Attefall

Bäverns gränd 17