Aktuella vädervarningar i Uppsala länJust nu är det flera vädervarningar i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

På flykt och försvunnen - kartläggning av ensamkommande barn som försvinner i Uppsala län

Länsstyrelserna fick i januari 2016 ett regeringsuppdrag kring ensamkommande barn som försvinner. I uppdraget ingår att genomföra en nationell kartläggning av de ensamkommande barn som försvinner, att föreslå åtgärder för att förebygga detta faktum samt att sprida resultat och metoder till myndigheter, kommuner, landsting och andra berörda aktörer. Den här rapporten kartlägger kunskapsläget kring de ensamkommande barn som försvunnit i Uppsala län under perioden januari 2013 till maj 2016. Den baseras på data från den nationella rapporten På flykt och försvunnen (2016:25 Länsstyrelsen Stockholm) som utkom i december 2016. Rapporten redovisar enkätsvar från landets kommuner och statistik från Migrationsverket.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Integration

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Stefan Attefall

Bäverns gränd 17