Aktuella vädervarningar i Uppsala länJust nu är det flera vädervarningar i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Uppsala läns miljöövervakningsprogram 2015-2020

Den regionala miljöövervakningens syfte är att beskriva och följa miljötillståndet i länet. Övervakningen ger kunskap som utgör underlag för en regionalt hållbar utveckling och för regional uppföljning och bedömning av de nationella miljökvalitetsmålen. Den utgör även underlag för uppföljning av åtaganden i nationella och internationella direktiv. Uppsala läns miljöövervakningsprogram följer de riktlinjer för prioriteringar som Naturvårdsverket och Havs- och vattenmyndigheten fastställt och innefattar övervakning inom områdena skog, jordbruksmark, våtmark, landskap, sötvatten, kust och hav och miljögiftssamordning.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Klimat
  • Miljö
  • Miljömål
  • Så mår miljön

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Stefan Attefall

Bäverns gränd 17