Aktuella vädervarningar i Uppsala länJust nu är det flera vädervarningar i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Pressrum

På Länsstyrelsen Uppsala län arbetar vi aktivt för att sprida och kommunicera viktig samhällsinformation till medborgare och medier. Vår webbplats har flera sidor som ger insyn i vårt arbete.

Penna och papper

Är du journalist och söker kontakt med någon på Länsstyrelsen Uppsala län? Då vänder du dig i första hand till kontaktpersonerna längst ned på sidan.

Under större samhällsstörningar och kriser samordnar länsstyrelsen kommunikationen i länet så att kommuner, sjukvård, polisen och andra aktörer ger korrekt information till allmänhet och media.

Här hittar du nyheter och pressmeddelanden. Bakom varje pressmeddelande finns minst en kontaktperson som kan ge ytterligare information.

I vårt diarium kan du följa alla ärenden som kommer in till oss och blir allmänna handlingar.

I kalendern listas olika aktiviteter som rör vår verksamhet.

Följ oss även i sociala medier! Vi finns på Facebook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., Instagram Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och Linkedin Länk till annan webbplats..

Pressbilder

Bilderna får laddas ned och användas fritt för redaktionellt ändamål. Uppge alltid fotografens namn vid publicering. Kontakta alltid länsstyrelsens pressansvariga om du vill använda någon bild i övrigt.

Pressbilder på landshövding Stefan Attefall (zip-fil, 27 MB) Zip, 27 MB.. Foto: Lisbet Spörndly

Högupplösta pressbilder i liggande format på landshövding Stefan Attefall (zip-fil, 47 MB). Foto: Lisbet Spörndly Zip, 47.3 MB.

Högupplösta pressbilder i stående format på landshövding Stefan Attefall (zip-fil, 81 MB). Foto: Lisbet Spörndly Zip, 81.4 MB.

Pressbilder på länsrådet Cecilia Magnusson (zip-fil). Zip, 1.7 MB.Foto: Sara Linderoth

Frågor från media

Precisera gärna din fråga och skicka e-post till: Presskontakt

Stefan Attefall