22 sep 2020 klocka 08.30 - 12.00

”En säljande gårdsbutik”

Online-föreläsning

Öka försäljningen i din gårdsbutik genom att skapa en attraktiv butiksmiljö!

Då det här tillfället snabbt blev fulltecknat har vi öppnat ett nytt tillfälle 30 september>>

Hur ytorna utnyttjas, vilken inredning som används, på vilket sätt produkterna presenteras och även butikens kommunikation med skyltar är en stor del av kundupplevelsen.

Men även kundresan är viktig, d v s hur man genom att jobba med relationsskapande marknadsföring skapar ett värde för både mottagare och avsändare.

På den här online-föreläsningen får du handfasta tips och goda råd om hur du skapar en lättarbetad, säljande och inspirerande gårdsbutik/café.

Föreläsningen riktar sig till dig som driver en gårdsbutik eller ett gårdscafé.

Föreläsare är Annica Bergman, DEKKO AB, som också är rådgivare inom projektet Smakrik och blomstrande besöksnäring.
I samband med föreläsningen finns möjlighet att boka en rådgivning för din gårdsbutik.

Om rådgivningen inom Smakrik och blomstrande besöksnäringlänk till annan webbplats

Tid: Tisdag 22 september, kl 09:00–12:00, (uppkoppling från 8.30)

Plats: Digitalt. Deltagarna kopplar upp sig via en länk och för bästa möjliga upplevelse rekommenderar vi att du använder en dator. Din dator behöver ha en kamerafunktion samt stadig internetuppkoppling för att du ska kunna medverka. Alla som kan bör använda headset för att både höra och höras bättre. Länken skickas ut till de anmälda.

Målgrupp: För dig som har ett landsbygdsföretag inom besöksnäringen och är verksam i Västmanlands, Uppsala, Stockholms, Södermanlands eller Örebro län.

Anmälan: Senast den 14 september. Max 15 deltagare. Vänligen respektera sista anmälningsdatum, vid för få deltagare kan aktiviteten komma att ställas in.

Kostnad: Online föreläsningen är kostnadsfri för deltagarna, aktiviteten bekostas av Landsbygdsprogrammet.

Har du frågor, kontakta Kerstin Bjäresten Osmark, Länsstyrelsen i Västmanlands län kerstin.bjaresten.osmark@lansstyrelsen.se

Anmälan till Länsstyrelsen i Västmanland

Innehåll:

Kundupplevelsen; Vad vill jag att kunden ska uppleva och hur skapar man en upplevelse?

Köpbeteende; Vad är det som gör att kunden handlar, eller inte handlar, och hur kan man påverka detta.

Koncept; Detta är grunden i hela verksamheten men vad innefattar det och hur tar jag fram mitt eget koncept?

Butiksplanering; I det här avsnittet går vi igenom de olika ytorna och hur de bäst utnyttjas. Hur kan jag påverka försäljningen och flödet genom butiken med rätt butiksplanering?

Exponering; Vad är en exponering? Här går vi igenom exponering på olika ytor och i olika syfte.

Skyltar & priskommunikation; En stor del av kommunikationen i en butik sker med skyltar. Vi tittar på exempel på olika typer av skyltar och när de lämpligen används.

Kundresan-relationsskapande marknadsföring; Kundresan startar redan långt utanför butiken och marknadsföringen kan idag se ut på många olika sätt och ske via många olika kanaler.
Content Marketing är en typ av marknadsföring vars huvudsyfte är att det är sant, intressant och relevant. Det ska också ha ett s k ”användarvärde” där kriterierna är att det företaget berättar vad mottagaren vill höra och att det skapar ett mervärde för båda parter.
Vi går igenom exempel på Content Marketing och användarvärden och hur man kan arbeta med dessa i olika kanaler, bl a sociala medier och på hemsida, för att skapa en starkare kundrelation.

Workshop; Under föreläsningen hålls kortare workshops där deltagarna diskuterar i grupp.

VAR: Digitalt.

KOSTNAD: Kostnadsfritt, finansieras av Landsbygdsprogrammet.

SISTA ANMÄLNINGSDAG: 14 sep 2020

Kontakt