Aktuella vädervarningar i Uppsala länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Anmälan att ta jordbruksmark ur produktion

Om du vill ha en bekräftelse på din ansökan, måste du ange din e-postadress.

Kommun * (obligatorisk)
Kommun

Om annan än sökande.

Om annan än sökande

Nuvarande markanvändning * (obligatorisk)
Nuvarande markanvändning

Om nuvarande markanvändning varken är betesmark eller åkermark, ange vilka typ av mark det är i frågan under denna fråga.

Avsedd markanvändning * (obligatorisk)
Avsedd markanvändning

Om avsedd markanvändning varken är granplantering eller lövträdsplantering, ange vilka typ av trädslag det är i frågan under denna fråga.

Finns biotopskyddsområden, fornlämningar och andra kända natur- och kulturvärden inom det aktuella nedläggningsområdet? * (obligatorisk)

Om biotopskyddsområden, fornlämningar och andra kända natur- och kulturvärden finns inom det aktuella nedläggningsområdet ska en karta där de är tydligt utmärkta bifogas. Filen bifogas längst ned i detta formulär.

Berörs något vattendrag? * (obligatorisk)
Berörs något vattendrag?

Om du svarat Ja på frågan, ange i frågan nedan vilket vattendrag.

Markera om planerad omläggning kommer att beröra: * (obligatorisk)
Markera om planerad omläggning kommer att beröra:

Kom ihåg att anmäla detta 8 månader i förväg.

Den jordbruksmark som är berörd av nedläggningen ska TYDLIGT markeras. Filen får inte överstiga 10 MB.

Jordbruksmarkens geografiska läge ska TYDLIGT framgå. Karta från Saminternet går bra att använda. Filen får inte överstiga 10 MB.

Biotopskyddsområden, fornlämningar och andra kända natur- och kulturvärden tydligt utmärkta på karta. Filen får inte överstiga 10 MB.

Stefan Attefall

Bäverns gränd 17