Aktuella vädervarningar i Uppsala länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

03 okt 2020 klocka 10.00 - 13.00

Risön och Upplandsleden i Florarna

Florarna

Med vandring och öppet hus i Florarnas naturreservat firar vi att Upplandsleden fyller 40 år och att STF Norra Roslagen fyller 30 år!

Kl. 10: STF tar oss med på vandring längs en slinga av Upplandsleden, ca 7 km. Lätt vandring till Grillholmen, därefter mer ojämnt underlag med stenar och rötter fram till Kungaspången. Länsstyrelsen följer med och berättar om saker på gång i reservatet, Östhammars kommun och Tierps kommun deltar med information om friluftsliv.

Kl. 11-13: Husen i Risön står öppna för er som vill kika in och elden är i gång vid rastplatsen. Passa på att ta en tipspromenad  runt Risön.

Ta med egen lunchmatsäck. Vi bjuder på kaffe, saft och bulle! Aktiviteten har begränsat antal platser. Kostnadsfritt men anmälan senast onsdag 30 september till Camilla Andersson, STF, 070-541 98 57 (gärna sms).

Arrangör: Länsstyrelsen, STF Norra Roslagen, Östhammars kommun, Tierps kommun

Var: