Publiceringsdatum: 24 december 2019

Senast uppdaterad: tisdag 24 december, 07.00

Lucka 24

Sven-Erik Österberg, landshövding

Julafton och sista luckan i Länsstyrelsens julkalender! Dagens hälsning kommer från landshövding Sven-Erik Österberg.

”En fråga jag ofta får är om jag tycker det är kul att vara landshövding? Det korta svaret är ja – det är både roligt och stimulerande!

Länsstyrelsen är en mycket spännande arbetsplats, framförallt för att vi har en sådan bredd på alla frågor vi hanterar. Dessutom en personal som är experter och kunniga i många olika ämnen. Det sammantaget gör att det är väldigt stimulerande att vara chef för den här myndigheten.

Det som dessutom gör det extra givande är att jag får ta del av många olika verksamheter ute i vårt län. Allt från fisket i skärgården och jordbrukarnas förutsättningar att verka i länet till rovdjuren vi ska förvalta och våra reservat såväl på fastlandet som ute i övärlden – bara för att nämna några exempel av allt jag får ta del av.

Jag har nu varit landshövding i drygt sju år, varav nästan två år i Stockholms län. Det har varit mycket spännande, inte minst de senaste åren här i länet. Vi lägger nu snart ett intressant 2019 bakom oss och jag tycker att vi ska vara nöjda med vad vi har åstadkommit här på Länsstyrelsen. Och som tur är har vi många underbara dagar framför oss under året som kommer!

Tack för att du har följt vår julkalender! Vår förhoppning är att du genom mötena med några av våra nära 500 medarbetare har fått en inblick i Länsstyrelsens breda verksamhet.

Jag önskar er alla en riktigt god helg!”

Kontakt