04 feb 2021 klocka 13.00 - 16.00

Ull i sociala medier

Ull i sociala medier

Att använda sociala medier som ett verktyg för att sälja sina produkter och marknadsföra sitt företag är idag en självklarhet. Men det är inte lika självklart hur man gör detta på bästa sätt.

I denna föreläsning med Erika Kvarnlöf från Länsstyrelsen Västra Götalands län får du lära dig mer om hur du använder de vanligaste sociala medierna. Du får hjälp att identifiera din målgrupp och hur du kan kommunicera med dem via sociala medier. Under eftermiddagen får du också lära dig hur du bygger ditt varumärke och formar din egen strategi för användningen av sociala medier.

Denna föreläsning vänder sig till dig som driver eller vill starta ett eget företag kring får och ull på landsbygden.

Erika Kvarnlöf har lång erfarenhet av att arbeta med sociala medier och kommunikation. På Länsstyrelsen i Västra Götalands län är hon bland annat redaktör för tidningen Jordbiten, sitter i redaktionen för Matlänets nyhetsbrev, sköter Matlänets Instagram och Facebook-sidan Landsbygd Västra Götaland. Hon ger även kontinuerligt rådgivning för landsbygdsföretagare om sociala medier.

Målgrupp

För dig som driver eller vill starta ett eget företag kring får och ull på landsbygden. Företag verksamma i Uppsala län har förtur till platserna men du är välkommen med anmälan om du är verksam utanför länet. Du får besked om du inte får en plats.

Anmälan och avanmälan

Anmälan sker i kalendariet på Länsstyrelsen Uppsalas webbplats.

Eventuell avanmälan ska ske senast den 2 februari 2021 till Hanna Bjärnlid, se kontaktuppgift längre ned på sidan.

EU-flagga för Europeiska jordbruksfonden för landsbygdsområden

VAR: Digital föreläsning via Skype. Inbjudningslänk kommer att skickas ut via e-post. För bästa möjliga upplevelse rekommenderar vi att du använder en dator med stadig internetuppkoppling.

KOSTNAD: Föreläsningen är kostnadsfri

SISTA ANMÄLNINGSDAG: 01 feb 2021

Kontakt