Energiläget för Södermanland 2014

Förord Denna rapport består av sammanställd regional energistatistik och ger en överblick av energiläget i Södermanland. Rapporten används bland annat som en del i uppföljningen av arbetet med den regionala klimat- och energistrategin. Den samlade energistatistiken visar på några av Södermanlands särdrag. Rapporten fungerar därmed även som ett underlag för att se vilka utmaningar och möjligheter som finns i Södermanland. Avgränsningen för rapporten utgörs av länets gränser. Rapporten ges ut en gång per år med start år 2014. Statistiken redovisas med två års fördröjning varför 2014 års rapport visar energiläget i Södermanland år 2012. Energiläget i Södermanland har sammanställts och författats av Emelie Torgnyson, energi- och klimatsamordnare vid Länsstyrelsen i Södermanland.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Energi
  • Klimat
  • Miljö

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Beatrice Ask

Stora Torget 13