Risk för gräsbrand i Södermanlands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Individuell plan enligt LSS. En rättighet för många som utnyttjas av få.

Länsstyrelserna har under åren 2003-2008 haft regeringens uppdrag att aktivt påverka kommunerna och andra att samordna insatser, att upprätta och använda individuella planer och att samverka kring dessa, särskilt när det gäller barnfamiljer. Enligt regleringsbrev 2008 ska länsstyrelserna under 2009 sammanfatta genomförda insatser och redovisa hur insatserna konkret påverkat antalet planer för barnfamiljer och vuxna. Länsstyrelserna har genomfört uppdraget gemensamt. Individuell plan enligt lag om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS, är en rättighet för den som har beviljats en insats enligt LSS. Planen upprättas på begäran av den enskilde. Länsstyrelserna har frågat landets samtliga kommuner om antalet upprättade individuella planer enligt LSS den 1 april 2009.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Beatrice Ask

Stora Torget 13