Risk för gräsbrand i Södermanlands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Sörmlandsbilder 7Mälardalen Innovation Index

Utgångspunkten för Mälardalen Innovation Index är att innovationsdriven tillväxt skapas i ett intrikat samspel mellan täthet och öppenhet: mellan industriell och kreativ täthet å den ena sidan och entreprenöriell och kulturell öppenhet och mångfald å den andra. Tillväxt och konkurrenskraft på regional nivå tillkommer i ett komplext system genom ett samspel mellan institutioner, organisationer och ett interaktivt lärande mellan aktörerna. Det regionala utfallet i form av ekonomisk tillväxt påverkas således av en växelverkan mellan både endogena och exogena faktorer. Som den mest centrala drivkraften till långsiktig ekonomisk tillväxt betonas ofta innovationer.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Föreningar
  • Jämställdhet
  • Samhälle
  • Näringsliv
  • Näringslivsutveckling

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Beatrice Ask