FÖM-Rapport nr 2:2003Kartläggning av högre utbildning och universitetsforskning i Stockholm-Mälarregionen

Länsstyrelserna i Stockholms, Södermanlands, Uppsala,Västmanlands samt Örebro län driver tillsammans projektet ”Fördel Stockholm-Mälarregionen”. Det övergripande syftet är att ta fram kunskapsunderlag om regionens långsiktiga utvecklingsförutsättningar. Mer om projektet finns att läsa på den gemensamma webbplatsen www.stockholm-malarregionen.se. Rapporten ”Kartläggning av högre utbildning och universitetsforskning i Stockholm-Mälarregionen” är framtagen av Institutet för studier av utbildning och forskning (SISTER). Institutets verksamhet är inriktad på studier av forskning, utbildning och innovationsprocesser i hela samhället, dvs. inom näringsliv,organisationer samt offentlig sektor.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Rapport

Ämnen:

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Beatrice Ask

Stora Torget 13