Entreprenörskap i fokus när H.K.H. Prins Daniel besökte Nyköping och Landshövdingen

Tre personer står inomhus och ler och tittar in i kameran

Länsråd Johanna Sandwall, Landshövding Beatrice Ask och H.K.H. Prins Daniel

Landshövdingen tog emot Prins Daniel på Länsstyrelsens i Södermanlands residens i samband med Prinsens besök i Nyköping.

Landshövdingen bjöd på lunch för sällskapet som bestod av representanter från Nyköpings kommun, banker och Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA).

Under besöket berättade Maria Karlsson, näringslivschef Nyköpings kommun, om kommunens utmärkelse som årets Nyföretagarkommun.

Innan besöket på Länsstyrelsen i Södermanlands län höll Prins Daniel en inspirationsföreläsning för gymnasieelever på Culturum inom ramen för arbetet med Prins Daniels Fellowship, vars vision är att bidra till en bättre kultur för entreprenörskap och en tillåtande attityd till risktagande och misslyckande.

Prins Daniels Fellowship har som målsättning att skapa förutsättningar för att fler unga ska våga ta steget att starta eget och att främja utveckling och tillväxt hos unga entreprenörer. Initiativet drivs av IVA i samarbete med Prins Daniel.

Beatrice Ask

Stora Torget 13