Landshövdingen deltog i diskussion om framtidens skogsbruk

Människor står i en halvcirkel på en grusplan. Träffas för att diskutera skogsbruk.

En träff i Tingstuhöjdens naturreservat med Regionalt skogsprogram i Sörmland. Foto: Länsstyrelsen i Södermanland.

Den 22 september deltog Landshövding Beatrice Ask i träffen ”Tätortsnära skogsbruk med hyggesfria metoder” i Tingstuhöjdens naturreservat som arrangerades av Regionalt skogsprogram i Sörmland i samarbete med Strängnäs kommun.

Det regionala skogsprogrammet är ett samarbetsprojekt mellan Region Sörmland, Skogsstyrelsen och Länsstyrelsen i Södermanlands län. Under gårdagens träff samlades representanter från en referensgrupp bestående av olika intressenter för diskussion och dialog.

Kommunalråd i Strängnäs kommun Jacob Högfeldt hälsade välkommen och Landshövding Beatrice Ask sa några inledande ord. Under träffens gång diskuterades olika frågor och perspektiv på hyggesfria metoder. Detta var den första av flera planerade träffar som kommer ha olika teman.

Läs mer om skogsprogrammet

Regionala skogsprogrammet i Sörmland Länk till annan webbplats.

Beatrice Ask

Stora Torget 13