Igår utsågs Årets Nybyggare 2021 i Region Mälardalen

Deltagare prisutdelningen årets nybyggare 2021.

Prisutdelning Årets Nybyggare 2021. Från vänster: Simona Hef, Ali Meamar, Landshövding Beatrice Ask, Goran Raundusi, Rafael Bermejo, Attila Farkas och Keihan Darvishi.

Under onsdagskvällen delades H.M. Konung Carl XVI Gustafs pris Årets Nybyggare 2021 ut av landshövding Beatrice Ask i residenset hos Länsstyrelsen i Södermanlands län.

Länsledningen höll tillsammans med Nyföretagarcentrum en prisutdelning av H.M. Konung Carl XVI Gustafs pris Årets Nybyggare 2021 i Residenset. I samband med prisutdelningen bjöds det på en enklare middag, i enlighet med rådande coronarestriktioner.

Ett pris för att uppmärksamma företagare

Syftet med priset är "att hylla och synliggöra framgångsrika företagare med utländsk bakgrund samt att öka intresset för företagande bland denna grupp av entreprenörer."

Vinnarna av Årets Nybyggare i region Mälardalen utsågs av en oberoende nomineringskommitté bestående av ordförande Provida AB, Simona Hef, Almi Företagspartner Mälardalen AB, Jessica Giaretta, SEB, Henrik Malmlöf,
Vermeer AB, André Hoondert, Nyföretagarcentrum, Urban Wallin och Sponil AB, Katarina Pihl.

Och vinnarna är...

Priset delas ut i tre kategorier: Årets nystart, Årets pionjär och Årets unga pionjär. Vinnaren i kategorin Årets Nystart 201 blev Ali Meamar, Infinity Group AB Norrköping med motiveringen:

"Med drivkraften att snabbt lära sig språket och sin bransch samt mod att, trots stora risker med höga investeringar, följa sitt hjärta, startade denna entreprenör eget efter bara ett par år i Sverige. Fokus på högkvalitativa produkter, kompetens, precisa leveranser, tekniska utvecklingen och nära kundrelationer har varit viktiga grunder för att företaget sedan starten, i en mycket tuff konkurrens, vuxit stadigt i omsättning, resultat och antalet medarbetare. Med målet och ambitionen att fortsätta växa, öppna fler enheter i Sverige, skapa nya arbetstillfällen, arbeta hållbart och tillföra mer till den svenska välfärden önskar vi Infinity Group ett oändligt Lycka till!"

Årets pionjär gick i år till Goran Raundusi, Rojan Food AB Eskilstuna och motiveringen löd:

"Företaget har sedan sin start gjort en fantastisk utvecklingsresa. Från en enklare verksamhet med begränsade affärsmöjligheter och marknad till egna internationella kontakter, större kundkrets och nya koncept på gång. Sedan många år tillbaka har företaget haft en stadig tillväxt i både omsättning och resultat samt arbetat med att kontinuerligt hitta nya möjligheter för att utveckla och förbättra för både kunder, leverantörer och personal. Målet att vara ledande i sin bransch, erbjuda hållbara kvalitetsprodukter, minska sina miljöavtryck och engagera sig mer lokalt är några av de nya utmaningar som Årets Pionjär har samt redan tagit sig ann."

Sist men inte minst utsågs Attila Farkas & Keihan Darvishi, Proffas AB Västerås till Årets unga pionjär med motiveringen:

"Med hårt arbete i en tuff start har dessa unga entreprenörer byggt upp en lönsam verksamhet med stadig och kontinuerlig tillväxt. Hög servicegrad, problemlösning, innovation och kvalitetssäkring är tillsammans med professionellt kundbemötande samt duktiga medarbetare viktiga delar i företagets framgång och detta är något man fortsatt, systematiskt och konsekvent, utvecklar och arbetar med. Arbetet med att förändra branschen utifrån attityd, kompetens, nya tjänster och helhetslösningar har redan satts i gång och detta, parallellt med sitt sociala engagemang, är också årets unga pionjärer förebilder för många andra unga idag."

Vinnarna i Region Mälardalen kommer representera regionen i finalen den 17 november på Stockholms Slott där Konungen delar ut det nationella priset för Årets Nybyggare 2021.

Mer information om priset:

Årets Nybyggare | (stiftelsenifs.se) Länk till annan webbplats.

Beatrice Ask

Stora Torget 13