17 feb 2022 klocka 09.00 - 12.00

Sociala medier för landsbygdsföretag

Är du landsbygdsföretagare och vill lära dig mer om hur du når ut via sociala medier? Anmäl dig till vår föreläsning och få alla förutsättningar för att komma igång.

Vi går igenom de vanligaste kanalerna (Facebook, Instagram, Youtube med flera) och du får tips om hur du bäst nyttjar dem. Vi tar även upp vilka målgrupper som ditt företag vänder sig till och hur du kommunicerar med dem via sociala medier. Vi pratar också om hur du bygger ditt varumärke och formar en egen strategi för sociala medier.

Målgrupp

Föreläsningen riktar sig till dig som har ett landsbygdsföretag inom besöksnäringen eller livsmedelsverksamhet och är verksam i Västmanlands, Uppsala, Stockholms, Södermanlands eller Örebro län.

Föreläsare

Erika Kvarnlöf har lång erfarenhet av att arbeta med sociala medier och kommunikation. På Länsstyrelsen i Västra Götalands län är hon bland annat redaktör för tidningen Jordbiten, sitter i redaktionen för Matlänets nyhetsbrev, sköter Matlänets Instagram och Facebook-sidan Landsbygd Västra Götaland. Hon ger även kontinuerligt rådgivning för landsbygdsföretagare om sociala medier.

 

Praktisk information

Datum och tid

Torsdag 17 februari, kl 09:00–12:00, mötet är öppet från 8:45.

Plats

Digitalt på Skype, du kopplar upp dig via en länk som skickas till dig som är anmäld. För bästa möjliga upplevelse rekommenderar vi att du använder en dator. Din dator behöver ha en kamerafunktion och stadig internetuppkoppling för att du ska kunna medverka. Alla som kan bör använda headset för att höra och höras bättre.

Kostnad

Föreläsningen är kostnadsfri för deltagarna, aktiviteten bekostas av Landsbygdsprogrammet. Anmälan är bindande.

Frågor

Kontakta Kerstin Bjäresten Osmark, projektledare för Smakrik och blomstrande besöksnäring.

Anmälan

Anmälan till Länsstyrelsen i Västmanland

Var:
Digitalt via Skype.
Kostnad:
Kostnadsfritt, aktiviteten finansieras av Landsbygdsprogrammet. Anmälan är bindande.
Sista anmälningsdag:
08 feb 2022

Kontakt