25 feb 2020 klocka 09.00 - 16.00

Sociala medier och marknadsföring för ekologiska producenter

Foto av Allie Smith från unsplash.com

Bild av Allie Smith från unsplash.com

Utbildningsdag för dig som driver, eller vill driva, ekologisk produktion. Den 25 februari samlas vi och pratar om sociala medier och marknadsföring!

Inom ramen för kompetensutveckling bjuder länsstyrelsen in till tre träffar inom ekologisk produktion. Den 25 februari kommer vi fokusera på hur du som företagare kan använda dig av sociala medier och marknadsföring. Frågor vi kommer ta upp är bland annat hur flera företag kan marknadsföra sig tillsammans, vilka plattformar man bör välja för att hitta rätt kundgrupp och hur man som företag kan profilera sig.

Under dagen kommer vi ha både föreläsningar på ämnet och en workshop, där du som företagare själv kan utveckla ditt användande av sociala medier och marknadsföring.

Målgruppen är företagare som bedriver, eller vill bedriva, ekologisk produktion.

Dagen i sig är kostnadsfri, men deltagare betalar själva på plats för lunch och fika. Förmiddagsfika 60 kr, lunch 110 kr och eftermiddagsfika 60 kr, totalt 230 kr inklusive moms.

OBS! Vid sen avanmälan kan mat och fika komma att faktureras!

Program

9.00 – 9.15 Inledning
Karin Larsson, Länsstyrelsen Södermanlands län, inleder dagen

9.15 – 10.00 Bygg på samarbete – att använda nätverk för att nå ut
På tio år har Fjärdhundraland gått från lokalt Leaderprojekt till att få Stora Turismpriset, från tjugo medlemmar till en livskraftig destination med över hundra medlemmar i åtta kommuner. Föreningens ordförande Mats Thorburn berättar om hur har de lyckats nå ut till besökarna genom att marknadsföra sig tillsammans.

10.00 – 10.15 Paus

10.15 – 12.00 Sociala medier och marknadsföring
Erika Kvarnlöf, rådgivare på länsstyrelsen i Västra Götaland, berättar om hur man som företagare effektivast jobbar med sociala medier och marknadsföring

12.00 – 13.00 Lunch

13.00 – 14.30 Sociala medier och marknadsföring
Forts. Erika Kvarnlöf, rådgivare på länsstyrelsen i Västra Götaland, berättar om hur man som företagare effektivast jobbar med sociala medier och marknadsföring

14.30 – 15.50 Hur ska jag utveckla mitt företagen?
Workshop – utifrån det som sagts under dagen, hur kan jag utveckla mitt eget företag?

15.50 – 16.00 Avrundning av dagen
Vi avrundar dagen tillsammans

Om föreläsarna

Porträtt av Mats Thorburn

Mats Thorburn är grafisk formgivare och marknadsförare ooch har varit ordförande för föreningen Fjärdhundraland sen 2014, en förening som arbetar med destinationsutvecking. Han driver också ett företag, Pekoe ekologiskt te utanför Fjärdhundra, sedan 2009.

Dummybild

Erika Kvarnlöf har lång erfarenhet av att arbeta med sociala medier och kommunikation. På Länsstyrelsen i Västra Götalands län är hon bland annat redaktör för tidningen Jordbiten, sitter i redaktionen för Matlänets nyhetsbrev, sköter Landsbygdspodden och Facebook-sidan Landsbygd Västra Götaland. Hon ger även kontinuerligt rådgivning för landsbygdsföretagare om sociala medier.

VAR: Bruksresturangen i Hälleforsnäs

KOSTNAD: Kostnadsfritt, men deltagarna betalar själva för mat och fika på plats

SISTA ANMÄLNINGSDAG: 18 feb 2020

Anmäl dig

Dagen är en serie av kunskapsdagar

3 dec - Affärsutveckling, Hornudden
28 jan - Logistik och försäljningskanaler, Åsa folkhögskola
25 feb - Sociala medier och marknadsföring, Hälleforsnäs

Du väljer själv antalet träffar du vill delta på – de är fristående från varandra


EU-logga

Aktiviteten ingår i Landsbygdsprogram för Sverige 2014–2020, som finansieras av EU och Svenska staten.

Kontakt