Länsstyrelsens Skånes Kungörelser vecka 11

Kungörelser

Miljöskydd

Ansökan

Trelleborgs kommun har hos Miljöprövningsdelegationen inom Länsstyrelsen Skåne ansökt om tillstånd enligt miljöbalken för befintlig och utökad verksamhet vid Trelleborgs avloppsreningsverk på fastigheten Reningsverket 1, Trelleborgs kommun. Ansökan omfattar en maximal genomsnittlig veckobelastning på 67 000 personekvivalenter. Verksamheten omfattas av krav på en miljökonsekvensbeskrivning och en sådan har lämnats in i ärendet.

Den som vill yttra sig ska göra det skriftligt till skane@lansstyrelsen.se eller Länsstyrelsen, 205 15 Malmö senast den 21 april 2023.

Handlingarna i ärendet finns hos Länsstyrelsen, Södergatan 5, Malmö samt hos aktförvararen i kommunen.

voestalpine Böhler weldCare AB har hos Miljöprövningsdelegationen inom Länsstyrelsen Skåne ansökt om slutliga villkor avseende utsläpp av vätefluorid i tillstånd enligt miljöbalken för tillverkning av ytbehandlingskemikalier på fastigheten Stenåldern 7 i Malmö kommun. Verksamheten omfattas av lagen (1999:381) om åtgärder för att förebygga och begränsa följderna av allvarliga kemikalieolyckor (Seveso).

Anneli Hulthén

Östra Boulevarden 62 A, Kristianstad eller Södergatan 5, Malmö