Har du tagit en bild av Kungen? Var med i vår fotoutställning!

Bild på kungen och drottningen i öppen hästvagn, drottningen i rosa dräkt och kungen i kostym. Suddig omgivning.

Foto: Mikael Erhardsson, Mostphotos

Tog du ett foto vid Kung Carl XVI Gustafs besök Eriksgata i Skåne 1975? Eller när Kungaparet besökte din kommun häromåret? Har du en personlig berättelse om tillfället?

CXVIG Jubileum 50 år

Kungen och Drottningen besöker samtliga Sveriges 21 län under 2023, som en del av 50-årsjubileet av Carl XVI Gustafs 50 år på tronen. Till Skåne kommer Kungaparet den 20 juni, då landshövding Anneli Hulthén står som värd för besöket.

En del i det skånska programmet blir invigningen av en fotoutställning om Kungens 50 år vid tronen. Den kommer dels att bestå av bilder från det kungliga hovet, dels av bilder som skåningar tagit vid olika kungabesök genom åren.

Har du en bild till utställningen?

Skicka in fotot och en kort berättelse om fototillfället, så har du chans att få vara med i utställningen ”Kung Carl XVI Gustaf i Skåne”.

Du som får din bild uttagen till utställningen, bjuds in när H.M Konungen den 20 juni kommer till Malmö för Skånefirandet av sina 50 år på tronen. Då får du vara med under den halvtimme då kungen besöker fotoutställningen.

Skicka in en bild

Vill du ha med din bild i utställningen om Kungens 50 år vid tronen? Gör så här:

1. Skriv ned en personlig berättelse om fototillfället (Hur var det i byn när Kungen kom på besök? Vad upplevde du? Max 1000 tecken).
  2. Fyll i formuläret och ladda upp din bild.
  3. Om du har en papperskopia – fotografera av den med en mobilkamera. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot papperskopior, det kan bli aktuellt i ett senare skede när vi trycker upp de utvalda bilderna.

Skicka in din bild senast den 28 februari.

Formulär

Om fotografen är en annan än du, hur har du rätt att använda den?

Om originalet är en papperskopia - har du kvar negativet?

Ladda upp filen här. Max filstorlek 10 MB.

Har du frågor kan du mejla dem till Kommunikationsenheten

Anneli Hulthén

Östra Boulevarden 62 A, Kristianstad eller Södergatan 5, Malmö