Publiceringsdatum:
Senast uppdaterad:
Isolerade får hjälp med digitala betalningar via telefonsupport och enkla manualer

I en tid då många sitter isolerade hemma, med begränsade möjligheter att röra sig i samhället, ser vi ett ökat behov av att kunna göra digitala betalningar via mobilen. Vi har tagit fram enkla manualer för Android och iPhone, där du guidas steg för steg genom processen att ladda ner och komma igång med BankID och Swish.


Support via telefon
Som ett komplement till de skriftliga handledningarna erbjuds, i samverkan med UtbildningsForum Skåne AB, under en kortare period också möjlighet att få support via telefon, 0416-411 554.
Vi kallar det "Betalhjälpen Skåne".
Linjen är öppen följande dagar under juli månad,
tel. 0416-411 554:
- 6 juli kl 08.00-15.00
- 7 juli kl 08.00-15.00
- 11 juli kl 09.00-14.00
- 13 juli kl 08.00-15.00
- 14 juli kl 08.00-15.00
Du kan få hjälp med frågor om t ex:
- Hur du kommer igång med BankID
- Att använda Swish
- Säkerhetsinställningar i mobil/surfplatta
- Handla tryggt och säkert på nätet
- Nedladdning och användning av olika appar
- Uppdateringar
- Betala och/eller scanna räkningar, e-faktura, autogiro
OBS: Vi kommer aldrig att fråga efter personuppgifter, kortnummer, koder eller andra inloggningsuppgifter!
Nästa steg
För dig som vill lära dig mer om kortbetalning, internetbank och digitala betalningar finns nedanstående broschyr.
Den finns på ett antal olika språk, baserat på de största språkgrupperna i Sverige just nu.
SVENSKA - Kom igång med kort- och digitala betalningar
ARABISKA - Kom igång med kort- och digitala betalningar
DARI - Kom igång med kort- och digitala betalningar
FARSI- Kom igång med kort- och digitala betalningar
Kontakt
-
Catharina Hellström Engström
E-post till Catharina Hellström Engström
Telefon 010-2241372
-
Lisbet Smolka Ringborg
E-post till Lisbet Smolka Ringborg
Telefon 010-2241636