Höga flöden i Östergötlands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuell vädervarning.

"När den ena handen vet vad den andra gör ..." - Samverkan i vårdkedjan vid in-/utskrivning till/från slutenvård.

Denna rapport är ett resultat av en gemensam tillsyn och en utveckling av samverkan mellan Länsstyrelsen och Socialstyrelsens regionala tillsynsenhet i Jönköping. Tillsynen har inriktat sig på att uppmärksamma kommunernas och Landstingets samverkan i vårdkedjan för in- och utskrivning av äldre personer till och från slutenvården. Behovet av samverkan mellan kommuner och landsting har diskuterats under många år och ett flertal projekt har också genomförts. Undersökningar, uppföljningar och tillsynsaktiviteter har visat att samverkan mellan olika huvudmän är ett komplicerat område. Samverkan är många gånger en förutsättning för att den enskilde skall få god vård och omsorg.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Rapport

Ämnen:

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Carl Fredrik Graf

Östgötagatan 3, Linköping