Risk för gräsbrand i Örebro länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Nyheter och press

Länsstyrelsen arbetar aktivt med att sprida viktig samhällsinformation till medborgarna och medierna. Webbplatsen och våra pressmeddelanden är ett sätt att ge dig service och insyn i vårt arbete. Du kan också titta i vårt diarium där alla inkomna ärenden finns.

Prenumerera via RSS

Diariet

I webbdiariet visas ärenden Länsstyrelsen handlägger men inte själva dokumenten. Efter att ett ärende beslutats eller avslutats finns det tillgängligt i sex månader.

Alla uppgifter som visas i webbdiariet är offentliga. Kontakta oss om du har frågor kring äldre ärenden eller vill ta del av ett dokument.

Kalender

I kalendern visas de aktiviteter som Länsstyrelsen anordnar eller är medarrangör till. När du klickar på en aktivitet i kalendern öppnas den i ett nytt fönster.

Gå till kalendern

Pressbilder och logotyper

På sidan hittar du våra pressbilder och Länsstyrelsen i Örebro läns logotyp i olika format.

Bilder och logotyper

Aktuella kungörelser

Kungörelser och delgivningar

Sociala medier