02 jun 2020 klocka 08.30 - 12.00

”En säljande gårdsbutik”

Online-föreläsning

Öka försäljningen i din gårdsbutik genom att skapa en attraktiv butiksmiljö!

Eftersom det här tillfället snabbt blev fullt har vi öppnat ett nytt tillfälle 4 juni>>
Hur ytorna utnyttjas, vilken inredning som används, på vilket sätt produkterna presenteras och butikens kommunikation med skyltar är en stor del av kundupplevelsen.
På den här online-föreläsningen får du handfasta tips och goda råd om hur du skapar en lättarbetad, säljande och inspirerande gårdsbutik/café.

Föreläsningen riktar sig till dig som driver en gårdsbutik eller ett gårdscafé.

Föreläsare är Annica Bergman, DEKKO AB, som också är rådgivare inom projektet Smakrik och blomstrande besöksnäring.
I samband med föreläsningen finns möjlighet att boka en rådgivning för din gårdsbutik.
Läs mer om rådgivningen inom Smakrik och blomstrande besöksnäring här>>länk till annan webbplats

Tid: Tisdag 2 juni, kl 09:00–12:00, (uppkoppling från 8.30)

Plats: Digitalt. Deltagarna kopplar upp sig via en länk och för bästa möjliga upplevelse rekommenderar vi att du använder en dator. Din dator behöver ha en kamerafunktion samt stadig internetuppkoppling för att du ska kunna medverka. Alla som kan bör använda headset för att både höra och höras bättre. Länken skickas ut till de anmälda.

Målgrupp: För dig som har ett landsbygdsföretag inom besöksnäringen och är verksam i Västmanlands, Uppsala, Stockholms, Södermanlands eller Örebro län.

Anmälan: Senast den 20 maj via anmälningsformuläret nedan. Max 10 deltagare. Vänligen respektera sista anmälningsdatum, vid för få deltagare kan aktiviteten komma att ställas in.

Kostnad: Online föreläsningen är kostnadsfri för deltagarna, aktiviteten bekostas av Landsbygdsprogrammet.

Har du frågor, kontakta Kerstin Bjäresten Osmark, Länsstyrelsen i Västmanlands län kerstin.bjaresten.osmark@lansstyrelsen.se

Innehåll:
Kundupplevelsen; Vad vill jag att kunden ska uppleva och hur skapar man en upplevelse?
Köpbeteende; Vad är det som gör att kunden handlar, eller inte handlar, och hur kan man påverka detta.
Koncept; Detta är grunden i hela verksamheten men vad innefattar det och hur tar jag fram mitt eget koncept?
Butiksplanering; I det här avsnittet går vi igenom de olika ytorna och hur de bäst utnyttjas. Hur kan jag påverka försäljningen och flödet genom butiken med rätt butiksplanering?
Exponering; Vad är en exponering? Här går vi igenom exponering på olika ytor och i olika syfte.
Skyltar&priskommunikation; En stor del av kommunikationen i en butik sker med skyltar. Vi tittar på exempel på olika typer av skyltar och när de lämpligen används.
Workshop; Under föreläsningen hålls kortare workshops där deltagarna diskuterar i grupp.

Anmälan till Länsstyrelsen i Västmanland>>

 

VAR: Digitalt.

KOSTNAD: Kostnadsfritt, finansieras av Landbygdsprogrammet.

SISTA ANMÄLNINGSDAG: 20 maj 2020

Kontakt