Vindros övning 2016 - Utvärderingsrapport

Rapporten beskriver genomförandet och måluppfyllnaden efter övning Vindros. För att öka länets samlade förmåga vid en samhällsstörning, planerade och genomförde Länsstyrelsen i Norrbottens län tillsammans med länets kommuner, Norrbottens läns landsting1, Polismyndigheten, Trafikverket, Svenska kyrkan och Försvarsmakten den regionala samverkansövningen Vindros. Som en kunskapshöjande del av övningen anordnades en seminariedag den 29 september. Övningen fortsatte den 25 oktober med en larmövning och sedan den 16 november med en simuleringsövning med motspel vilket innebar att aktörerna uppehöll sig på sina ordinarie ledningsplatser och kommunicerade därifrån med varandra och med ett motspel. Övningen följdes upp med ett utvärderingsseminarium i Gällivare den 17-18 januari 2017.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Krisberedskap
  • Samhälle

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Lotta Finstorp

Stationsgatan 5, Luleå eller Industrivägen 10, Jokkmokk