Kontakta oss

Om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att ringa, mejla eller skicka brev. Du kan också besöka kontoren i Luleå och i Jokkmokk.

Öppettider i Luleå

Vardagar 8-16
Lunchstängt 12-12.45
Förkortade arbetsdagar 8-12

Sommartid (25 juni-17 augusti): 9:00-15:00

När det är lunchstängt kan du alltid lämna papper och brev direkt i vår korg utanför receptionen.

Öppettider i Jokkmokk

Vardagar 8-15
Lunchstängt 12-13
Förkortade arbetsdagar 8-12

När det är lunchstängt kan du alltid lämna papper och brev direkt i vår korg utanför receptionen.

Ring växeln

010 - 225 50 00

Växeln har öppet måndag-fredag, kl. 8-16.30.

Skicka e-post

norrbotten@lansstyrelsen.se

Om du vill skicka e-post till någon av våra medarbetare skriver du enligt principen: fornamn.efternamn@lansstyrelsen.se

  • Använd e-postadressen norrbotten@lansstyrelsen.se i kommunikation med oss.

  • Kom ihåg att använda ärendets diarienummer och skriv också diarienumret i ämnesraden.

  • Om du saknar diarienummer ska du skriva kort information om ärendet i rubrikraden.

  • Ska du mejla handlingar över 15 Mb behöver du en inbjudan till tjänsten "Filskick". Mejla norrbotten@lansstyrelsen.se och meddela att du behöver en inbjudan.

  • Du kan följa ditt ärende i diariet på Länsstyrelsens webbplats.

Ange gärna ärendenummer om ett sådant finns och/eller vem hos oss brevet ska till.

Länsstyrelsen i Norrbottens län
971 86 Luleå

Ange gärna order- eller referensnummer om ett sådant finns och/eller namn på mottagare.

Länsstyrelsen i Norrbottens län
Stationsgatan 5 C
972 38 Luleå

Organisationsnummer

202100-2478

Faktureringsadress

Länsstyrelsen i Norrbottens län
FE 215
838 73  FRÖSÖN 

Betalningsvillkor:

  • 30 dagar
  • Ingen faktureringsavgift
  • Ange referens på fakturan (Fullstä​ndigt för- och efternamn på beställaren)

Skicka fax till oss på nummer:

0920 - 22 84 11

Teletal

020 - 22 11 44

Öppet måndag - fredag kl. 08-20

Utlandssamtal
Ring 0046 - 8 21 11 19

Om teletal
Tjänsten är kostnadsfri och du behöver inget tillstånd för att använda den. Du ringer med din fasta telefon eller mobil. En tolk följer med i samtalet och hjälper dig att:

  • tolka otydligt tal och svåra ord
  • ge stöd för minnet
  • anteckna vad som sägs och skickar det till dig
  • ta dig genom telefonväxlar.

Teletallänk till annan webbplats

Bildtelefoni

Bildtelefonilänk till annan webbplats

Bildtelefoni hjälper dig med förmedling och distanstolkning av samtal via teckenspråkstolk. Du som använder teckenspråk ringer in till tjänsten via din dator eller bildtelefon. Du som använder tal ringer via en taltelefon. Tjänsten är kostnadsfri.

Texttelefoni

Texttelefonilänk till annan webbplats

Genom texttelefoni förmedlas samtal mellan texttelefoner och taltelefoner. Samtalen förmedlas ordagrant, neutralt och under total sekretess. Du kan få samtal förmedlade på svenska och engelska, men ej översatta. Tjänsten är kostnadsfri.

Följande datum under 2018 har vi ändrade öppettider:

 21 juni

 8-12

 2 november

 8-12

 ​21 december

​ 8-12

Tillhör du en av Sveriges fem nationella minoriteter; judar, romer, sverigefinnar, samer och tornedalingar? Då har du stärkta rättigheter och möjligheter i din kontakt med oss.

Du har rätt att bli informerad om dina rättigheter, oavsett vilket nationellt minoritetsspråk du talar och var du bor i Sverige. Du som bor i en kommun i ett förvaltningsområde har även rätt att kommunicera med oss på ditt språk i både tal och skrift.

Nationella minoriteter

I närheten av Länsstyrelsen finns både avgiftsfria gästparkeringar och avgiftsbelagd timparkering. Tillfälligt parkeringstillstånd för gäster hämtas i Länsstyrelsens reception.

Parkering vid entrén
I anslutning till vår huvudingång finns 14 parkeringsplatser som är avsedda för våra besökare. Till höger om entrén finns även två parkeringsplatser avsedda för rörelsehindrade. Parkeringstillstånd hämtas i receptionen (se kartaPDF).

Stora parkeringen
Vid parkering på Kv Biet 1, grusparkeringen mellan Stationsgatan och Sandviksgatan, kan du som besökare nyttja platserna 138-149 (gul markering på parkeringskartan)PDF. Parkeringstillstånd för dessa platser hämtar du i vår reception. På övriga platser betalar du enligt taxa.

Tänk på att

  • Du får inte parkera utanför markerade parkeringsplatser.
  • Det är inte tillåtet att parkera på gräsmattor och övriga ytor.
  • Du får endast nyttja parkeringsplatserna för rörelsehindrade om du har tillstånd.

ÖversiktskartaPDF

Frågor om parkering
För parkeringstillstånd till gästparkering, kontakta receptionen,
vardagar 08.00-16.00.
Tel: 010-225 50 00, E-post: norrbotten@lansstyrelsen.se

Felanmälan sker via www.dios.selänk till annan webbplats.

Bevakning sköts av Polar Park.
Tel: 0920-22 34 00.

Kontakt