Risk för gräsbrand i Kronobergs länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Vägen till levande kulturmiljöer – kulturmiljöstrategi för Kronobergs län 2021–2025

Våra kulturmiljöer är mångfacetterade och finns spridda över hela länet, på landsbygden, i småorterna och i våra städer. Kulturmiljöarbetet har ofta präglats av att bevara och vårda platser från det gamla bondesamhället. Men med en breddad syn på kultarvet och en bredare dialog i samhället, kan även andra spännande kulturmiljöer från senare tid lyftas fram. Strategin ska därför inspirera, styra och fungera stödjande för länets kommuner och andra aktörer. En förutsättning för framgång i kulturmiljöarbetet är samverkan, både mellan olika samhällsintressen och över geografiska områden.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Strategi

Ämnen:

• Kulturmiljö

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Maria Arnholm

Kungsgatan 8