02 feb 2022 klocka 16.00 - 20.00

Introduktionskurs i sensorik, synliggörande och marknadsföring

Syltburkar på en rustik trähylla.

Varmt välkommen till digital introduktion i sensorik, synliggörande och marknadsföring. Du som är småskalig matproducent får kunskap om hur du kan beskriva och lyfta fram just dina produkters smaker på ett träffsäkert sätt.

Onsdag 2 februari klockan 16-20

16.00-17.45 Viktoria Bassani. Teoretisk och praktisk sensorik. Hur använder jag sensorik i min produktbeskrivning och marknadsföring? Praktiska övningar i sensorik. Vi skickar information innan kursen om vilka livsmedel du bör ha hemma.

17.45-18.05 Paus

18.05- 19.35 Sanna Ohlander. Marknadsföring. Hur synliggör jag mina produkter på ett träffsäkert sätt?

19.35-20.00 Frågor och avslut.

Onsdag 9 februari klockan 18-19

Uppföljning och frågor med Viktoria och Sanna.

Viktoria Bassani är biodlare och utbildad inom sensorik i en bredd av olika livsmedel. Hon har erfarenhet från vinbranschen och arbetar sedan många år med sensorisk analys och provsmakning.

Sanna Ohlander är konsult inom mat- och dryckesbranschen. Hon har arbetat länge med marknadsföring och kommunikation och är speciellt intresserad av småskaliga matproducenters produkter.

Aktiviteten är kostnadsfri och görs inom ramen för de regionala livsmedelsstrategierna i Jönköpings, Kronobergs och Kalmar län.

VAR:
Digitalt
KOSTNAD:
Kostnadsfritt
SISTA ANMÄLNINGSDAG:
30 jan 2022
EU flagga

Anmäl dig

Det är viktigt att du fyller i en giltig e-postadress för att du ska få en bekräftelse på din anmälan.





Kontakt