Fickfakta 2002

Vad vet du om Kalmar län? Nordens äldsta stadsvapen finns i Kalmar Sveriges längsta kust ett av de mest fornminnesrika länen i Sverige drygt 11 000 licensierade jägare kvinnorna har högre utbildning än männen, men tjänar mindre antalet soltimmar, 250-350 per månad under sommaren, är bland de högsta i landet sju av tio arbetsställen saknar anställda två nationalparker, 146 naturreservat och naturvårdsområden konstlivet blomstrar i länet, här finns drygt 80 konstföreningar med över 30 000 medlemmar rikssvensken köper mer lugnande medel än länsbon Emmaboda är länets biltätaste kommun Det här är några exempel ur Länsstyrelsens nya trycksak Fakta om Kalmar län. I häftet finns fakta och statistik om geografi, befolkning, utbildning, arbete, näringsliv, kommunikationer och mycket annat.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Rapport

Ämnen:

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Allan Widman

Regeringsgatan 1