Risk för gräsbrand i Jönköpings länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Fördjupat planeringsunderlag - Redovisning av regleringsbrevsuppdrag 23

Klimatförändringarna medför två typer av generella utmaningar i samhället, dels att begränsa utsläppen av växthusgaser och dels att anpassa samhället till ett förändrat klimat. I den fysiska planeringen kan båda dessa utmaningar hanteras. För att underlätta för Jönköpings läns kommuner att arbeta med klimatutmaningar och på så sätt klimatsäkra den fysiska planeringen har Länsstyrelsen i Jönköping, enligt uppdrag i regleringsbrevet för 2016, arbetat fram ett fördjupat planeringsunderlag. I regleringsbrevsuppdrag 23 står följande: "Länsstyrelserna ska utarbeta ett fördjupat planeringsunderlag till grund för kommunernas fysiska planering i syfte att dels begränsa klimatpåverkan, dels förebygga och på andra sätt hantera de risker som följer med ett förändrat klimat.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Rapport

Ämnen:

• Klimat
  • Miljö

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Brittis Benzler

Hamngatan 4, Jönköping