Risk för gräsbrand i Jönköpings länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Verktyg för uppföljning och utvärdering av åtgärder och projekt

Enligt regleringsbrevet för år 2014 har länsstyrelserna uppdraget att utveckla och genomföra regionala åtgärdsplaner för det klimat- och energistrategiska arbetet i samverkan med berörda lokala och regionala aktörer. Alla länsstyrelser har också haft medel avsatta från Energimyndigheten för att stödja andra regionala aktörer i klimat- och energiarbetet. För att bedöma nyttan av insatserna och utveckla arbetet vidare behövs uppföljning och utvärdering av arbetet. Detta projekt innebär att en verktygslåda för uppföljning och utvärdering av enskilda åtgärder och projekt har tagits fram. I den här rapporten används ordet insats som ett samlingsbegrepp för begreppen åtgärd, projekt, aktivitet och så vidare.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Klimat
  • Miljö

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Brittis Benzler

Hamngatan 4, Jönköping