Risk för gräsbrand i Jönköpings länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Sammanställning av länsstyrelsernas arbete med regionala landskapsstrategier

Länsstyrelsen i Jönköping har fått i uppdrag att ta fram en rapport som beskriver analysmetoder, dataurval och prioriteringskriterier som har använts av länsstyrelserna i arbetet med regionala landskapsstrategier. Länens landskapsstrategier består i princip av 21 olika strategier, metodval och analyssätt. Detta då länen i stort fått fria händer att efter eget val utforma en strategi anpassad till länets behov. En sammanställning är därför inte helt enkel, då grundmaterialet – länens arbete med landskapsstrategier - är spretigt. Fokus har i många län legat på antingen geografiska eller tematiska strategier, få län har tagit fram heltäckande strategier. De analyser som gjorts har utgått från befintlig kunskap, både vad gäller underlag och information.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Djur
  • Klimat
  • Miljö
  • Natur

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Brittis Benzler

Hamngatan 4, Jönköping