Risk för gräsbrand i Jönköpings länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Länsstyrelsernas gemensamma redovisning om samhällsorientering

Under de senaste fyra åren har länsstyrelserna följt upp samhälsorienteringen. Uppföljningen visar att det har skett en stor utveckling, mycket tack vare den samverkan som vuxit fram på området. Länsstyrelserna lyfter sex områden som bedöms viktiga att arbeta vidare med. 1. Uppföljning av deltagande 2. Ökat deltagande 3. Kommuner som ännu inte ger samhällsorientering på modersmål behöver se över möjligheten att erbjuda detta genom samverkan med andra kommuner och/eller distansundervisning. 4. För att säkerställa en hög och jämn kvalité i hela landet bedömer länsstyrelserna att den nationella samordningen behöver stärkas och/eller att det behövs ett kunskaps- och tillsynsuppdrag för verksamheten. 5.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Integration
  • Samhälle

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Brittis Benzler

Hamngatan 4, Jönköping