Risk för gräsbrand i Jönköpings länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Den lokala naturvårdssatsningen i Jönköpings län

Genom lokala naturvårdsbidrag har Sveriges kommuner, privatpersoner, företag och föreningar fått möjlighet att arbeta med naturvård i sin närhet. Nästan alla Sveriges 290 kommuner har deltagit med minst ett projekt i den lokala naturvårdssatsningen. I den lokala naturvårdssatsningen har man tagit fasta på lokalt engagemang och lokal förankring, vilja och visioner om öppna landskap och levande landsbygd samt hälsa och friskvård. Syftet har bland annat varit att i projekten visa på hur insatser för naturvård även skapar förutsättningar för ökat friluftsliv, bättre folkhälsa och lokal tillväxt. Det här har hänt i Jönköpings län: * Totalt har kommunerna ansökt om 84 projekt varav 72 har beviljats. * Alla 13 kommuner i Jönköpings län har deltagit med mellan två och tio projekt per kommun.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Rapport

Ämnen:

• Djur
  • Natur
  • Skyddad natur

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Brittis Benzler

Hamngatan 4, Jönköping