Risk för gräsbrand i Jönköpings länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Socialtjänsten gjorde vad de kunde - om arbetet med att minska behovet av socialbidrag i Eksjö kommun

Länsstyrelsen har regeringens uppdrag att bidra till rättvisemålet om en halvering av antalet personer som är i behov av socialbidrag. Denna tillsyn är ett led i detta arbete. Vi har valt att inledningsvis undersöka hur man arbetar i en av länets tretton kommuner, Eksjö. Vi har tittat på hur man arbetar för att personer som har socialbidrag ska få en annan försörjning. Behovet av socialbidrag är avhängigt ett stort antal faktorer som kommunen inte råder över, exempelvis arbetslöshet, och vi har därför velat vidga perspektivet och se arbetet i Eksjö i ett större sammanhang.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Samhälle

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Brittis Benzler

Hamngatan 4, Jönköping