Vind i kombination med snöfall på kalfjället i Jämtlands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuell vädervarning.

Läget i länet 2019

I den regionala utvecklingsstrategi som antogs år 2013, ”Jämtland/Härjedalen 2030, Innovativt och attraktivt”, formulerades ett stort antal mål inom skilda områden med stor betydelse för utvecklingen av vårt län. Ansvaret för att följa utvecklingen i relation till målen ligger på Länsstyrelsen Jämtlands län och Region Jämtland Härjedalen. Den rapport du nu har i handen, ”Läget i Länet”, syftar till att beskriva utvecklingen i länet i relation till de mål som formulerades i den regionala utvecklingsstrategin. Detta är andra året vi tar fram denna form av rapport och vi hoppas att den bidrar till att öka kunskapen om förhållandena och utvecklingen inom olika sektorer och delar av vårt län. Det finns en gemensam webb där du hittar de senaste uppdaterade uppgifterna om Läget i länet .

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Marita Ljung

Residensgränd 7