Publiceringsdatum:
Senast uppdaterad:
Hjälp oss kartlägga hur betaltjänster fungerar – delta i årlig enkät
Nu söker vi personer som kan svara på hur de tycker att olika betaltjänster fungerar. Vi önskar enkätsvar från personer i alla åldrar och med olika erfarenheter av betaltjänster.
Använder du kontanter, digital betalning eller både och? Betalar du dina räkningar i kassan på banken, i din butik eller sköter du det mesta via din dator? Hanterar du dagskassor?
Under hela september genomförs en årlig enkätundersökning om betaltjänster för att kartlägga vanor och upplevelser. Du är välkommen att svara antingen digitalt eller i pappersformat.
Du kan svara under hela september
Enkäten är öppen den 1:a till 30:e september. Den är helt anonym och genomförs via det digitala verktyget Webropol, se länk.
Webropol: Enkät om grundläggande betaltänster Länk till annan webbplats.
Svara på enkäten i pappersform
Vill du, eller någon i din bekantskapskrets, hellre svara på enkäten i pappersformat? Då går det bra att kontakta ansvarig handläggare vid Länsstyrelsen Jämtland, Maria Pettersson på telefon 010 – 225 35 35
– Svaren ska ge oss en bild av hur dessa tjänster fungerar eller inte fungerar. Det är viktigt att vi på Länsstyrelsen och Post- och telestyrelsen, vet hur detta fungerar i landets glesbefolkade delar. Det säger Maria Pettersson på Länsstyrelsen Jämtlands län.
Detta är grundläggande betaltjänster
- Kontantuttag (ta ut kontanter i automat eller över disk)
- Betalningsförmedling (betala bland annat räkningar via inbetalningsblanketter)
- Dagskassehantering (företag och föreningar ska kunna sätta in sin dagskassa).