Vind i kombination med snöfall på kalfjället i Jämtlands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuell vädervarning.

Publiceringsdatum:

Senast uppdaterad:

Läs vem som blivit nominerad av kommunerna till Guldstjärnan 2022

Det är medborgarna i länets kommuner som nominerar personer, företag och arbetsplatser som dom tycker gör det där "lilla extra" för sina kunder. Nästa vecka delas stjärnorna ut.

Guldstjärnan är en årliga utmärkelse som delas ut till en person och ett företag eller arbetsplats som visat hög servicegrad och ett vänligt bemötande.

Gott värdskap och vänligt bemötande gör ett område attraktivt att besöka, bo, verka och leva i. Det en framtidsfråga och därför arrangeras Guldstjärnan i Jämtland/Härjedalen.

Fakta om Guldstjärnan:

  • Guldstjärnan startade 2003.
  • Guldstjärnan är kommunernas årliga utmärkelse.
  • Den delas ut till en person och ett företag eller arbetsplats som på ett särskilt sätt visat hög servicegrad och ett vänligt bemötande.

Bergs kommun

Serviceperson - Johan & Micael Andersson, Anderssons Skog & Trädgård.
Med stor drivkraft personifierar Johan och Micael en enastående service på familjeföretaget Anderssons Skog & Trädgård AB. Bröderna levererar ett personligt och engagerat bemötande till varje kund och är alltid lyhörda för deras behov.

Serviceföretag - Fredsberg, restaurangen i Ljungdalen
Mia och Micke har med stort engagemang skapat en kulinarisk höjdpunkt i Ljungdalen där deras service bidrar till utvecklingen av båda restaurangen och Ljungdalen. Med ett trevligt bemötande och kreativ marknadsföring skapar de en anledning att resa till och stanna lite längre i byn.

Bräcke kommun

Serviceperson - Anna Ling
Med oförtrutet tålamod, hög servicenivå, stor kunskap och ett vänligt bemötande, finns Anna Ling sedan många år på Bräcke Sportklubbs kansli. Hon koordinerar BSK:s verksamhet med fem sektioner och sköter bland annat ekonomi, bokföring, affischering, bingolotter, aktivitetsstöd, webbsidor, årsmöten, verksamhetsberättelser och klubbmedlemskap. Dessutom peppar hon alla som kommer in eller hör av sig varje vecka.

Serviceföretag - Heliane Klingelhöfer-Grundel
Restaurangen mitt i den vackra skogen i Sörbygden, med en meny som ger wow-känsla redan innan man ätit den fantastiska maten. Man blir glad och lycklig som besökare. Lägger man till den fina servicen, där inget är omöjligt att fixa, blir detta en självklar mottagare av Guldstjärnan.

Härjedalens kommun

Serviceperson - Mikaela Karlsson i Lillhärdal
Med järnvilja har Mikaela Karlsson etablerat en unik butik med hög servicenivå och varuhussortiment i glesbygden. Hon erbjuder även lekplats, bankomat, kafé och är serviceombud för Systembolaget, Apoteket och Postnord. Mikaela Karlsson har med Härdalsbua väsentligt ökat servicen i Lillhärdal.

Serviceföretag - Myskoxcentrum i Tännäs
Myskoxcentrum i Härjedalen har engagerad och professionell personal och omsorgsfull djurvård. Med suveräna guider får besökarna uppleva myskoxarna på nära håll samtidigt som Myskoxcentrum bidrar till att bevara dessa fantastiska urtidsdjur. En fin park och ett mysigt utflyktsmål för alla.

Krokoms kommun

Serviceperson - Malin Ulfsgård på Hälsocentralen i Krokom
I receptionen på hälsocentralen i Krokom möts man av en person med stort kunnande, varm personlighet och som alltid har ett leende att bjuda på. Som vaccinationssamordnare har hon varit spindeln i nätet med all logistik. Trots många och oförutsedda utmaningar har detta skötts med bravur och ett till synes aldrig sinande tålamod. Hon har en genuin förmåga att möta alla olika människor och att man även får höra vår vackra dialekt jamskan måste vara en servicedeluxe!

Serviceföretag - Ica Nälden
Det här företaget har en central plats och är hjärtat och navet i byn. Här står kundens och de anställdas bästa i fokus. En fantastisk personal som sprider glädje, och ger service med en anda som säger att –”hos oss allting är möjligt!” Det här är ett företag som har en framtidstro och som satsar på sin bygd och dess innevånare. Dom är kreativa och väljer att utveckla både sin ordinarie verksamhet, men även nya verksamheter – så som den nyöppnade restaurangen.

Ragunda kommun

Serviceperson - Lena Sirkka
För sitt stora engagemang inom den ideella sektorn och inte minst integreringen av våra nyanlända innevånare är personen en värdig mottagare av priset. Hon har varit närvarande och visat ett genuint intresse av att hjälpa ungdomar och personer som många gånger befinner sig i ett utsatt läge. En föreningsmänniska som inte räds att ge det lilla extra och som varje förening önskar att det fanns fler av.

Serviceföretag - Firma Erik Holmgren och Annika Lindström med sönerna Emil och Erik
Gör alltid sitt bästa för att lösa kundernas behov och problem. Är alltid positiva och har ett personligt tilltal. Arbetar efter den gamla devisen som lyder ”kom ihåg att det är kunden som betalar din lön”. Är alltid tacksamma, och tacksamma är även vi, att De finns och levererar år efter år.

Strömsunds kommun

Serviceperson - Anna-Karin Eng, veterinär i Hammerdal)
Bästa veterinären, glad trevlig och omtänksam, kan hon inte så tar hon reda på olika alternativ å ringer upp.

Serviceföretag - Coop Strömsund
Har helt klart tagit allvar av pandemin. De har sett till att spritat vagnar, uppmanat folk att hålla avstånd med mera. Och alltid med ett glatt humör.

Åre Kommun

Serviceperson - Åsa Andersson, ICA Strandbergs i Undersåker
Hon är positiv, personlig, omtänksam och gör helt enkelt alla välmående. Åsa strålar alltid som en sol och är en underbar människa som sprider massa glädje – hennes ord var kanske allt någon behövde höra på en dag. Det pratas om Åsas charm ändå ner till Göteborg …

Serviceföretag - Strandcaféet Järpen, Lina Danielsson med personal
Serverar det godaste av goda fikan och mat garnerat med kärlek och glädje. Trots rådande pandemi och en förödande brand, så har de haft öppet i stort varje dag med ett suveränt gott hembakat. Cafét är en ren glädje för de som bor i Järpen och har blivit limmet i den lilla byn och håller samman de som bor och arbetar här.

Östersunds kommun

Serviceperson - Erik Lundin, mStore - MacSupport AB
Erik har ständig överleverans av service. Sätter kunden i fokus på riktigt och ser verkligen kundens behov, oavsett vad det är.

Serviceföretag - Däckia, Emil Sandman
Företaget där kunden lämnar butiken med ett leende och där alla anställda är otroligt serviceinriktad. Mjuk service i en hård bransch!

Kontakt

Maria Anstett-Rim

Ledningskoordinator

Marita Ljung

Landshövding