Publiceringsdatum:
Senast uppdaterad:
Länets nya platsvarumärke lanserade på digitalt möte

- Jag har under våren rest runt till alla kommunerna och sett vilka fantastiska livsmiljöer som finns. Eftersom jag är nyinflyttad själv så har jag med nyfikna ögon fascinerats av alla de möjligheter som länet innehåller, sa Marita Ljung. Foto: Länsstyrelsen Jämtlands län
Det blev en digital folksamling i residenset när länets nya varumärke presenterades.
Projektet En attraktiv region har, tillsammans med konsulter, tagit fram ett nytt varumärke för länet. Det presenterades digitalt på ett möte som Marita Ljung inledde från residenset.
Arbetet handlar om länets styrkor och möjligheter. Samarbete kring frågor om inflyttning och möjligheten att anställa duktig personal, är andra frågor som projektet arbetar med.
– Tillsammans jobbar vi för inflyttning och kompetensförsörjning för hela länet. Vi är ett kluster som tillsammans kan erbjuda både jobb och utvecklingsmöjligheter för en familj som väljer att flytta hit.
– Jämtlands län är ett fantastiskt län att bo och jobba i, sa landshövdingen i sitt inledningsanförande.
Mål för projekt En attraktiv region
- Etablera ett samarbete om näringslivets och offentlighetens kompetensbehov.
- Öka antalet invånare i Jämtland och Härjedalen.
- Skapa ett gemensamt sätt att ta emot, välkomna och integrera nyinflyttade.
Projektet har egen hemsida
Sidan Ta steget nu är en del av projektet. Det är Region Jämtland Härjedalen, länets alla kommuner, Länsstyrelsen, Jämtkraft och Länsförsäkringar som finansierar.
Besök projektets hemsida Länk till annan webbplats.
Claes Ahlström

- Jag är stolt och glad att få vara med här i dag. För mig är en av nycklarna till utveckling av länet att vi samverkar, sa landshövdingen i sitt tal på mötet. Foto: Länsstyrelsen Jämtlands län