Strategi för ett jämställt och jämlikt Halland 2021-2025

Länsstyrelsen har på uppdrag av regeringen tagit fram en länsstrategi för arbetet med jämställdhetsintegrering. Arbetet har skett i samverkan med kommuner, myndigheter och Region Halland. Strategin för ett jämställt och jämlikt Halland 2021-2025 lägger fast ett arbetssätt och en riktning för ett långsiktigt systematiskt arbete för jämställdhet och jämlikhet i Hallands län. Den är övergripande till sin karaktär och kräver fortsatt konkretisering i länets ordinarie strukturer där beslut, planering och uppföljning normalt sker. Detta eftersom strategins bärande idé är att det är länets aktörer som ska identifiera vilka insatser som behöver vidtas för att säkra jämställdhet och jämlikhet samt främja jämställda och jämlika förutsättningar.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Rapport

Ämnen:

• Jämställdhet
  • Människa
  • Samhälle
  • Mänskliga rättigheter

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Anders Thornberg