2009:25 - Rapport Berusnings- och ungdomsstudier i södra Halland 2009

ANSVARSFULL ALKOHOLSERVERING Ansvarsfull Alkoholservering (AAS) är den metod som valts av den sociala enheten på Länsstyrelsen i Hallands län, för att arbeta förebyggande mot restaurangrelaterat våld. Mål Målet med metoden AAS är att minska alkoholrelaterat våld och skador på och i anslutning till restauranger (Statens Folhälsoinstitut - FHI, 2009). Samarbetspartners i projektet är Halmstads, Laholms och Hylte kommuner. Bakgrund FHI har sedan 2004 spridit metoden AAS till Sveriges kommuner efter att den utvecklats som en del av STADprojektet (Stockholm förebygger alkohol- och drogproblem). Metoden är som helhet evidensbaserad och undersökningar visar att den har en positiv effekt när det gäller att minska restaurangrelaterat våld (FHI, 2009).

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Anders Thornberg

Slottsgatan 2, Halmstad