17 mar 2020 klocka 13.00 - 15.30

INSTÄLLD: Informationsträff om Länsstyrelsens E-tjänst för överklagande av kommunalt beslut

Hand ovanför tangentbord

Vi vill gärna berätta om hur e-tjänsten för överklagande av kommunala beslut fungerar, hur handlingar registreras och hur handläggningen går till. Vi kommer även att ge tips på hur du enklare kan skicka handlingar via e-tjänsten.

 

Uppdaterad 12 mars: träffen är inställd, anmälda deltagare har fått besked på mejl.

Denna inbjudan vänder sig till dig som arbetar med att överlämna handlingar i överklagade beslut till Länsstyrelsen i Hallands län.

Under träffen kommer du även få tillfälle att ställa frågor och lämna synpunkter.

Tid och plats

Den 17 mars klockan 13.00 – 15.30 är du välkommen till Länsstyrelsen i Hallands län. Vi träffas på Slottsgatan 2 i Halmstad

Anmälan

Meddela oss gärna innan om hur många som kommer från din kommun. Vi vill att du/ni meddelar via formuläret nedan senast den 10 mars.

Vi bjuder på fika så meddela gärna allergier i ditt svar.

Program för dagen

  • Välkomna, mål och syfte med mötet
  • Var finns e-tjänsten och kort intro om dess funktioner (extern webb)
  • Steg för steg genomgång (testmiljö e-tjänster)
  • Hur arbetar vi med ärendet (Platina)
  • Vårt förslag på vidareutveckling av e-tjänsten
  • Kommunernas övriga önskemål om förbättringar
  • Frågestund och erfarenhetsutbyte

Välkomna

VAR: Slottsgatan 2 i Halmstad

KOSTNAD: Kostnadsfritt

SISTA ANMÄLNINGSDAG: 10 mar 2020

Anmäl dig

Kontakt

Länsstyrelsen i Hallands län

Välkommen att kontakta oss på:

Telefon 010 - 224 30 00 (Växel)