12 jan 2021 klocka 09.30 - 11.30

Informationsträff om Länsstyrelsens E-tjänst för överklagande av kommunalt beslut

Hand ovanför tangentbord

Vi vill gärna berätta om hur e-tjänsten för överklagande av kommunala beslut fungerar, hur handlingar registreras och hur handläggningen går till. Vi kommer även att ge tips på hur du enklare kan skicka handlingar via e-tjänsten.

Denna inbjudan vänder sig till dig som arbetar med att överlämna handlingar i överklagade beslut till Länsstyrelsen i Hallands län.

Under träffen kommer du även få tillfälle att ställa frågor och lämna synpunkter.

Tid och plats

Den 12 januari klockan 9.30 – 11.30, utbildningen genomförs via Skype.

Anmälan

Anmäl dig via formuläret nedan senast den 4 januari 2021.

Program för dagen

  • Välkomna, mål och syfte med mötet
  • Var finns e-tjänsten och kort intro om dess funktioner (extern webb)
  • Steg för steg genomgång (testmiljö e-tjänster)
  • Önskemål om döpning av filerna
  • Hur arbetar vi med ärendet (Platina)
  • Vårt förslag på vidareutveckling av e-tjänsten
  • Kommunernas övriga önskemål om förbättringar
  • Frågestund och erfarenhetsutbyte

Välkomna!

VAR: Via Skype, länk skickas ut till deltagare som anmält sig

KOSTNAD: Kostnadsfritt

SISTA ANMÄLNINGSDAG:

Anmäl dig

Kontakt

Länsstyrelsen i Hallands län

Välkommen att kontakta oss på:

Telefon 010 - 224 30 00 (Växel)