Informationsträff om Länsstyrelsens E-tjänst för överklagande av kommunalt beslut

Vi vill gärna berätta om hur e-tjänsten för överklagande av kommunala beslut fungerar, hur handlingar registreras och hur handläggningen går till. Vi kommer även att ge tips på hur du enklare kan skicka handlingar via e-tjänsten.
Denna inbjudan vänder sig till dig som arbetar med att överlämna handlingar i överklagade beslut till Länsstyrelsen i Hallands län.
Under träffen kommer du även få tillfälle att ställa frågor och lämna synpunkter.
Tid och plats
Den 12 januari klockan 9.30 – 11.30, utbildningen genomförs via Skype.
Anmälan
Anmäl dig via formuläret nedan senast den 4 januari 2021.
Program för dagen
- Välkomna, mål och syfte med mötet
- Var finns e-tjänsten och kort intro om dess funktioner (extern webb)
- Steg för steg genomgång (testmiljö e-tjänster)
- Önskemål om döpning av filerna
- Hur arbetar vi med ärendet (Platina)
- Vårt förslag på vidareutveckling av e-tjänsten
- Kommunernas övriga önskemål om förbättringar
- Frågestund och erfarenhetsutbyte
Välkomna!
VAR: Via Skype, länk skickas ut till deltagare som anmält sig
KOSTNAD: Kostnadsfritt
SISTA ANMÄLNINGSDAG:
Anmäl dig
2021-01-04